MOTOR TUA

Aku yang sarat dengan kebingungan. Bingung dengan perkara yang berlaku. Lakunya buat aku diam membisu. Bisu dengan akal sarat berfikir. Fikir apa yang tidak kena. Motor kriss tua yang banyak berbakti, Pemilik mu kini tidak lah berharta. Aku tak mampu untuk ganti alat-alatmu yang sudah uzur dengan segera. Duit poket makin kering. Ada perkara yang […]

TERJEBAK

Kenapa aku terjebak dengan perasaan hubungan yang tidak ada jawapan pasti?? Sakit hati & rasa menyesal bila terjebak dengan perasaan ini.. Tapi, tahukah aku bahawa ini adalah ujian Tuhan untuk dekatkan aku pada Cinta Sang Pencipta Aku mengerti akhirnya, bahawa cinta aku pada Tuhan perlu aku teguhkan untuk aku kecapi nikmat ketenangan di dunia dan […]

DALAM OTAK

Ada perkara yang bermain dalam otak aku.. 1) Adakah ibu mengandung yang suka makan kicap, akan menyebabkan bayi yang dilahirkan berkulit gelap?? macam teori ibu mengandung minum air soya banyak-banyak, anak boleh putih.. 2) Kenapa budak kecik suka makan kicap? Kalau boleh setiap benda yang dia makan nak letak kicap. Lepas tu, letak kicap bukan […]

KOSONG

Apa yang nak ku tulis??? Entah..jiwa kosong, otak kosong dah serupa tin kosong pon ada… Awat la anak pak cik yunos malas ke beno ni??? study week sepatutnya digunakan sebaik mungkin..ini tidak..TIDO..FACEBOOKING…DRAMA.. ehhh..sapa kate aku hbiskan masa ke keje2 x berfaedah je..aku buat jugak sikit2 assingment yg melambak2 tu..not in mood nak study.. BAGUS..BAGUS.. ikut […]

PENGHUJUNG MASA

Sedar tak sedar rupanya, aku dah 5 tahun di UPM. Universiti yang banyak memberi aku erti hidup. Disini, pelbagai cerita ku peroleh. Temui rakan-rakan yang baik budi pekerti, kuat semangat, periang, kuat merajuk, dan macam2 lagi. Aku tak mampu nak ungkap segala kisah hidup disini. Aku temui rakan-rakan dari segenap pelusuk Malaysia. Aku temui rakan-rakan […]

PUSING AKU PUSING

Wei!!!! apakah semua ini???   kepala aku naik pusing, poning dan nak tersembul dah mata aku membaca ni. Gigih sgt nak siapkan writing thesis ni..aauuwwww….boleh naik magrain cam ni. maka, aku alunkan zikir & lagu buat penenang otak yang serabut ni..   nak balik rumah, writing x siap lagi. janji ngan SV nak hantar writing […]